WSTĘP:

Szkoła Podstawowa nr 3 im. Marii Skłodowskiej-Curie w Lesznie  zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019r.  o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do podmiotowej strony internetowej  Biuletyn Informacji Publicznej : BIP – Szkoły Podstawowej nr 3 im. Marii Skłodowskiej-Curie w Lesznie http://bip.sp3leszno.pl/

 

Data publikacji strony internetowej: 2019-05-20

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-11-23

 

STATUS POD WZGLĘDEM ZGODNOŚCI Z USTAWĄ:

 

Strona jest czesiowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

·        pliki PDF, DOC itp. – redaktor stara się ograniczyć do minimum korzystanie z takich plików i osadzić teksty bezpośrednio w serwisie,

·        brak opisów alternatywnych i tytułów dla części zdjęć i grafik,

·        filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych,

·        nieczytelne przez czytniki ekranu dokumenty PDF użytkownicy mogą rozpoznać narzędziem OCR.

Mogą zdarzyć się sytuacje, że pomimo starań redaktora serwisu, pewne dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne z uwagi na fakt, że:

·        pochodzą z różnych źródeł,

·        opublikowane zostały w oparciu o zasady w innej instytucji,

·        opublikowane zostały przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.

 

 

UŁATWIENIA JAKIE POSIADA STRONA:

 

·        odpowiedni kontrast,

·        możliwość powiększania wielkości liter na stronie,

·        moduł wyszukiwania,

·        fokus wokół elementów nawigacyjnych,

·        skróty klawiszowe – na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiszowych.

·        Tryb nocny.

 

Deklarację sporządzono 2020-10-05

 

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez pracownika Szkoły Podstawowej nr 3 im. Marii Skłodowskiej-Curie w Lesznie.

 

 

DODATKOWE INFORMACJE ORAZ ZAPISY SKRÓTÓW KLAWIATUROWYCH:

 

Podmiotowa strona BIP  została zaprojektowana tak, aby jak największa liczba użytkowników mogła z niej swobodnie korzystać używając różnych systemów operacyjnych i różnych przeglądarek. Dla osób słabo widzących przeznaczona jest wersja tekstowa oraz wersja o zwiększonym kontraście. Możliwa też jest zmiana wielkości czcionki tekstu w opublikowanych informacjach.

Oprócz myszki na po stronach można się poruszać za pomocą klawiatury. Klawisz "TAB" przesunie fokus do każdej z opcji nawigacji lub linków na ekranie. Kombinacja klawiszy SHIFT+TAB cofnie fokus na poprzedni element nawigacji. Naciskając ENTER nastąpi przejście do zaznaczonego odnośnika. Używając strzałek "w dół" i "w górę" można przewijać strony.

 

 

INFORMACJE ZWROTNE I KONTAKT:

 

Osoba do kontaktu w sprawie dostępności : Marlena Marszałek. Kontakt : Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., lub proszę kontaktować się z sekretariatem szkoły                  tel. 65 520 40 02.

Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądani zapewnienia dostępności.

 

 

INFORMACJE NA TEMAT PROCEDURY:

 

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu  7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich . https://www.rpo.gov.pl/pl

Informacja, jak to zrobić znajduje się na stronie :

 https://www.rpo.gov.pl/content/jak-mozna-zwrocic-sie-do-rpo

 

 

DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA:

 

1.     Do budynku szkoły prowadzą dwa wejścia od Placu Jana Amosa Komeńskiego 1od strony boiska szkolnego, jedno posiada podjazd dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich, a drugie to winda                       z domofonem po lewej stronie służącym do przywołania pracownika szkoły w celu pomocy. Nad wejściami nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabo widzące.

2.     Parking dla osób niepełnosprawnych znajduje się na Placu Jana Amosa Komeńskiego na terenie strefy zamieszkania na przeciwko wejścia na teren szkoły od strony boiska  szkolnego.

3.     Osobami oddelegowanymi do udzielania informacji przy wejściach są pracownicy szkoły.

4.     W budynku na każdym poziomie (parter, I piętro, II piętro, III piętro) znajduje się korytarz. Na kondygnacje można wjechać windą.

5.     W budynku na parterze znajduje się toaleta dostosowana dla osób niepełnosprawnych.

6.     Do szkoły może wejść osoba z psem asystującym i psem przewodnikiem.

7.     W szkole nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.

 

 

 

Tytuł Typ Rozmiar Dodany przez
Deklaracja dostępnosci doc 39.50 KB Karol Kowalski
Raport pdf 106.97 KB Karol Kowalski
Raport o stanie zapewnienia dostępności w dniu 01.01.2021r pdf 6.88 MB Ewelina Baksalary
Opis zmian Data Osoba Porównaj
Artykuł został utworzony.
Dodane załączniki
niedziela, 21 marzec 2021 14:28 Karol Kowalski
Artykuł został zmieniony. niedziela, 21 marzec 2021 14:32 Karol Kowalski
Artykuł został zmieniony. niedziela, 21 marzec 2021 14:33 Karol Kowalski
Artykuł został zmieniony.
Dodane załączniki
piątek, 28 kwiecień 2023 09:43 Ewelina Baksalary